Principiile educației copiilor

Principiile educației copiilor
Unicitatea unui copil
Copiii sunt personalități independente, cu nevoi și diferențe individuale, medii sociale și culturale diferite și potențiale diferite de învățare.
O parte importantă a dezvoltării identității este dezvoltarea unui concept de sine, adică respectul de sine și încrederea în sine, sau cunoașterea de sine si conștientizarea despre sine. Dezvoltarea unui astfel de concept de sine este influențat pozitiv de relații diverse și de un mediu stimulator. Copiii sunt spontani, creativi, întreprinzători, independenți, dornici de mișcare și entuziaști. Curiozitatea și interesele lor diferite îi determină să se ocupe de ei înșiși și de mediul lor. Ei fac lumea disponibilă în joc. Copiii au diverse posibilități de a-și consolida identitatea în interacțiune cu semenii și adulții.
Considerăm copiii ca fiind activi în formarea dezvoltării lor în ritm individual.

Învățare holistică cu toate simțurile:

Învățarea este un proces holistic în care este implicat corpul și psihicul. Procesele educaționale holistice se bazează pe personalitatea generală a copiilor. Prin abordarea simțurilor lor, precum și a abilităților lor social-emoționale, cognitive și motorii. Acțiunea autonomă și responsabilă este consolidată. Abordăm diferite forme de învățare cu diferite materiale și încercăm să petrecem un timp variat cu copiii.

Copiii au experiențe de viață și de învățare diverse si individual diferite. Procesele educaționale care sunt legate de aceste intamplari și experiențe îi motivează să se implice într-o discuție independentă. Lucruri noi pot fi conectate la ceea ce este deja cunoscut și familiar, astfel construind, întărind și diferențând rețelele neuronale din creier. Atunci când se oferă cunoștințe, un vocabular adecvat vârstei și dezvoltarii este fundamental. Luăm în considerare talentul, abilitățile și interesele individuale ale fiecărui copil. Prin ajutorul și sprijinul orientativ, copiii își extind abilitățile metodologice de sine, materiale, sociale și de învățare.

Prezența diferitelor persoane

Dorințele și nevoile diferite ale copiilor sunt luate în serios, chiar dacă nu toate pot fi îndeplinite și limitele sunt stabilite.

Vrem să-i încurajăm și să-i însoțim pe copii la independență și la acțiuni autodeterminate. Aceștia ar trebui să participe la decizii și să exprime dorințe, idei și opinii. Învață să facă aranjamente și acorduri, să își asume responsabilitatea pentru ei și pentru ceilalți, să proceseze eșecurile și să se bucure de succes. Ei sunt încurajați să simtă empatie față de ceilalți, să recunoască punctele tari și punctele slabe, să ajute, să consoleze și să laude, dar și să-și ceară scuze pentru greșelile facute sau să accepte scuze.

Cearta pentru a face față conflictelor este unul dintre procesele de învățare cu care copiii și adulții trebuie să se confrunte. Cearta corecta este învățata, deoarece violența nu este un mijloc de conflict. Mai degrabă, este vorba de a crește o înțelegere a altor perspective și de a găsi soluții (portabile) pentru toți cei implicați.

Transparență:
Proiectarea transparentă a procesului educațional urmărește să facă intelese intențiile în relația cu copiii, pentru părinți și public.